Monday 14 August 2017

Forex tidak rugi


Beberapa tahun yang lalu saya mencoba trading forex. Pertama tama saya untung, saya lanjutkan trading saya. Keuntungan saya tidak saya ambil, maksudnya untuk saya tradingkan lagi. Keuntungan saya berlipat dari modal yang saya tanamkan. Akankah, saya ingat betul waktu itu saat krisis ekonomi melanda negara Yunani, trading forex saya hancur alias rugi. Kemudian saya berhenti bermain forex. Tapi tiba tiba ada rasa rindu dan ingin mencoba lagi keberuntungan saya di forex. Saya kembali bertransaksi lagi dan untung berlipat lagi. Mungkin karena lagi sial atau karena rejeki saya tidak di trading forex, saya rugi lagi. Waktu itu karena negara Jepang terjadi gempa bumi yang sangat dahsyat dan terjadi tsunami yang hebat. Trading sayapun hancur lagi. Jadi saya mengambil keuntungan kalau bertransaksi forex itu MERUGIKAN. Karena saya sudah mencoba dan hasil seperti saya ceritakan di atas yang merupakan pengalaman saya dalam bertransaksi forex. Tapi dalam hati saya bertanya, apakah bertransaksi forex itu selalu rugi. Hati sayapun menjawab dan mengatakan 8220TIDAK8221. Sayapun tidak kapok dan bertransaksi lagi, karena saya memiliki keyakinan MENGAPA DEMIKIAN Disini saya tidak mau menjual EBOOK atau apa sajalah agar kita tidak rugi dalam bertransaksi forex. Saya ambil kesimpulan saya MERUGI dalam bertransaksi forex karena saya TIDAK MAU RUGI. Mengapa demikian Takut Rugi Besar Dalam Forex Trading Ini Penyelesaiannya Ramai yang rugi dalam forex trading ni karena MEREKA TIDAK CUKUP LATIHAN Ia amat-amat mendukacitakan kerana seseorang trader itu harus berlatih secukupnya terlebih dahulu sebelum menempuhi 8220medan peperangan8221 sebenar. Anda masih ingat lagi dalam email saya sebelum ini, iaitu tentang PENTINGNYA ILMU PENGETAHUAN Itu yang pertama. KENA TAHU amp FAHAM DULU, baru boleh buat. Kalau tak tahu macam mana nak buat kamu gak Huhuhu8230 Bila dah tahu, KENALAH PRAKTIS. Bak kata orang, Praktis Sampai Lebam. Hahaha8230 Macam mana anda nak praktis dalam Forex Trading ni Begini8230 1 8211 GUNA DEMO ACCOUNT DAHULU Demo akun lah akun trading yang menggunakan duit virtual. Ibaratnya kita diberi modal 10.000 USD (boleh pilih ikut suka kita) untuk trading. Jadi, tanpa harus mengeluarkan duit pun bisa berlatih dah. Demo account akan membantu kita untuk belajar membuat analisis, menggunakan platform, membaca chart dan banyak lagi. Istimewa untuk anda, kami sertakan link platform trading software yang kami informasikan sebagai Metatrader 4 di Broker FxCitizen (fxcitizen) yang kami sendiri gunakan. Software ini akan otomatis membuka akun demo anda. Jadi, bolehlah kamu godek-godek dulu trading platform ni ya Bila kita dah bisa profit secara konsisten dalam demo account, barulah kita boleh8230 2 8211 GUNA REAL ACCOUNT MODAL KECIL Anda buka Real Account dengan mana-mana broker yang menipu. Kami mengesyorkan broker FxCitizen. Broker lain pun OK je, terpulang pada selera anda Real Account adalah akun yang membutuhkan modal dari duit kita sendiri. (Nama pun 8220REAL8221 kamu tidak Haha). Untuk membuka Real Account, anda hanya perlu masuk ke web broker yang pilih klik Open Live Account. Isi borang online tersebut, dan hantarkan gambar kad visi atau paspor untuk pengesahan. Jangan risau untuk memberi gambar ID ke broker, kerana ini memang prosedurnya. Forex Trading adalah industri yang sangat ketat peraturannya. Tiada caj untuk membuka Real Account. IANYA ADALAH PERCUMA Bila Real Account dah berjaya buka, barulah anda depositkan wang ke dalam akun trading tersebut. Untuk langkah ke-2 ni, depositlah modal kecil sekitar USD50 8211 100 (MYR 200 8211 400). Untuk deposit ni pun sama juga, TIADA CAJ DIKENAKAN jika menggunakan khidmat Local Depositor yang sah (ejen broker di Malaysia). Ini satu lagi persepsi negatif tentang forex yang mengatakan 8220nak trade forex ni kena modal besar8221. Salah tu. Modal untuk forex trading ni ikut suka kita nak letak berapa, tergantung dengan berapa minimal deposit yang broker tetapkan. Macam FxCitizen, setoran minimumnya Rp 50 sahaja. Macam mana nak deposit ke broker Ada broker yang memiliki ejen dari Malaysia (Local Depositor). Mereka boleh tolong. Ini adalah cara yang paling mudah dan cepat. Dengan modal kecil ini bolehlah anda buat duit betul pula berbuat melalui duit demo akun sebelum ni. Tiada beza pun platform atau cara trading antara Demo VS Real. SAMA SAHAJA Jika anda bisa berjaya profit secara konsisten di Demo Account, anda tentu juga boleh melakukan yang sama dengan Real Account. KENAPA KENA GUNA MODAL KECIL DAHULU Sebab Demo Account tak akan mengasah 8220KAWALAN EMOSI8221 anda. Kalau guna demo account, kita tahu itu bukan duit kita. Duit main-main lah katakan. Demo akun ni untuk kita belajar guna platform sahaja. Bila dah bisa trade guna demo, cepat-cepatlah buka real account. Sebab Real Account akan mengasah KETERAMPILAN TRADING UANG MANAJEMEN KAWALAN EMOSI sekaligus. Kalau Demo, bahagian emosi tu tak akan tercabar. Jadi, penguasaan terhadap forex trading ni akan menjadi lambat. Kalau Demo Account, 1 pips Rp 1.000 pun tak terasa apa-apa. Lalu jika Real Account, 1 pips Rp 0.01 punah nak tercabut jantung. Bila memungkinkan modal kecil (contoh USD50 atau MYR 200), kalau kita gagal hanya setakat itu sajalah kerugian kita. Ingatlah, kalau modal kecil kita boleh handle, modal besar pun mestilah boleh. Kalau kecil pun tak boleh, yang besar apatah lagi. Kalau anda dah bisa profit atau gandakan modal dengan Real Account modal kecil, barulah anda bisa maju ke langkah seterusnyaituitu8230 3 8211 GUNA REAL ACCOUNT MODAL BESAR Berapakah modal besar yang merupakan kemampuan masing-masing. Tiada bezanya membesarkan USD20 kepada USD200, dengan USD1, 000 kepada USD10, 000. Kedua-duanya adalah 10x ganda dari modal asal. Cara menuju teknik, money management dan kawal emosi semua adalah sama sahaja. Ya, ini 3 langkah untuk anda mengurangkan resiko kerugian dalam forex trading ni. Kena latihan dan pembuatannya secukupnya, barulah boleh berjaya Dari segi jangkamasa latihan di atas, ia bisa dicapai dalam tempoh 2 8211 3 bulan. Paling Lama pun 6 bulan, dengan syarat usaha dilakukan secara. Ingat, ramai gagal karena ni. Demo, tapi terus ke langkah 3 sebab tak sabar nak buat duit dengan forex trading. Jangan begitu8230 kalau anda tak nak rugi besar, ikutlah apa yang saya temui tu ya. Rugi besar dalam forex ni amat-amat perit tau8230 Sebelum seseorang tu jadi polis atau tentera pun mereka perlu dilatih cukup-cukup, baru lah boleh jadi polis atau tentera kan kalau tak cukup terus pergi berperang, tentulah beresiko untuk misi gagal lebih tinggi kan selamanya Anda akan belajar sesuatu dari blogpost ini. Silakan SHARE posting ni dengan rakan trader anda yang lain orait. X1f600 Sekiranya anda memiliki sebarang pertanyaan, jangan segan-silu untuk komen di bawah ni ya Terima kasih dan jumpa lagi dalam post-post yang akan datang. 36 KOMENTAR Terima kasih kerana memberi informasi berguna dan semangat untuk menceburi bidang FOREX saya dah 3 bulan belajar trading DEMO mcm Tn. khalid cakap belajar sampai lebam..setakat ini saya yang banyak kene lebam. Mungkin ilmu belum cukup lagi saya redha tapi berusha untuk lebih maju sebab saya yakin TRADE FOREX adalah bidang Bisnis terakhir saya. FOREX buat saya amat baru dan langsung tidak tau tentang CS dan sebagainya semenjak saya ikut langkah yang Tuan bagi sedikit demi sedikit sudah menampakkan kemajuan dan saya pun cuba menerapkan sedikit ilmu untuk anak saya yang berumur 15 tahun karena dia nampak berminat dan selalu mengintai bila saya main DEMO dan minat bertanya pun ada. Budak akal dia lebih aktif saya yang dah berkarat jadi saya galakkan dia buat DEMO TRADE mana tau rezeki dia ada kat FOREX sebab kalau nak makan ganti untuk masa lagi 5 tahun bagi saya terlalu mencabar untuk anak saya. Sekian terima kasih Tn. Khalid dan untuk yang membaca teks saya ini sejujurnya saya katakan TFS sangat berguna dan mudah difahami. Duduk diam dirumah boleh buat pendapatan tak perlu nk isi miyak, bayar tegang kalendar kene marah bos82308230. Harap Tn. Khalid sudi memberi ilmu dari masa kesemasa dan doa saya agar Tn. Khalid dimurahkan rezeki dan umur panjang. Abu Bakar Bin Imin (ABBI) sama2 tuan. Selamat maju jaya Ya kalau dari awal dilatih tentu boleh berjaya dari awal. Ada sokongan 038 dorongan dari ibubapa pastinya lebih mantap 8230 saya dah pernah kongsi dah sebelum ni, tapi tak apa lah. Saya kongsi lagi lagi karena panas kita bersama 8230 Assalamualaikum tuan, perkongsian yang sangat baik. Saya nak tanya tentang forex ni. Dalam perdagangan forex ni KESABARAN juga sangat penting. Tunggu jadi graf menjadi. Apa yang saya nak tanya disini adalah apakah hukum main forex Sekadar Tanya .. W8217salam. Terima kasih tuan Jawapan untuk soalan tuan nanti kami email kan ya. Jika Tn. Khalid bole email kn pd sy juga8230 Terima Kasih. Assalamualaikum Tuan Khalid, Terimakaseh atas perkongsian ini. Memang betul tanpa menitikberatkan 3 tips yang Tuan senaraikan, memang sukar untok kita berjaya atau perdagangan dengan membuahkan keuntungan. Saya setuju 100. PRAKTIK MEMBUAT PERFECT. Sekali lagi terimakaseh. Ada tips2 lagi Kongsi ler8230. Ws. Sama2 tuan Boleh tengok tips2 lain dalam blog ni ya. Terima kasih saya nak bertanya jika tn khalid ada menganjurkan kursus yg berhubungan forex untuk yg baru ingin belajar dalam bidang ini khususnya di kawasan sabah. Terima kasih buat masa ni tak ada tuan Tuan bisa belajar melalui rumah kursus kami di sini bitlypromositfs Salam tuan khalid, terima kasih di atas perkongsian. Saya ada terbaca yang tuan kata bagan dari broker Fxcitizen ni, lebih tepat. Boleh tuan terangkan maksudnya lebih tepat itu Assalamualaikum8230saya ada bukak demo account dan Alhamdulillah dari 10000 usd saya capai 12000 dlm tempoh dua jam dengan cara mengunakan cara2 dan teknik yg diajar encik khalid email160 dilindungi lid8230 Memang benar ianya tdakibatkan emosi 8230.saya tak menafikan itu8230 Masaalahnya saya takut Bukak hidup acctunakan modal yg kecil buat info MM dan emosi8230mungkin encik khalid bole beri sedikit ilmu motivasi 8230 Saya juga ingin bertanya8230klu setakat 50 usd masih bole pakai kunci profit ke dan berapa minimal dah profit baru kita bole pakai kunci profit ini8230terima kasih salam. Tahniah diucapkan Mulai dengan modal kecil dulu Membangun kepercayaan diri Ulangi kejayaan dlm demo acc dulu lalu baru besarkan modal. Tiada guna modal besar tapi yang kecil pun cakupan. Kunci keuntungan tu berapa modal pun tak kisah. Selamat maju jaya Assalamualaikum..tn khalid sy amat berminat dengan forex, sy has pun demo dagang akaun dgn tiada ilmu pngetahuan, macam mmanakah untuk mendapat pemblajaran dan diwall sy blh dapati ebook tn khalid. Salam tuan khalid..ada tak diskaun utk set TFS ni..bleh tuan issup saya tak..0192532970 Salam. Sekarang ni dah harga promosi dah tuan Tak lama lagi harga akan dinaikkan. Kuota dah habis dah sebenarnya tu tapi kami masih lanjutkan promosi nya Assalamualaikum En Khalid. Saya sangat berminat dan tertarik dengan teknik2 trading forex sbgmn yg En khalid share dlm TFS samada menerusi ebook dan beberapa video tutorial. Cuma saya belum faham 100 bagaimana nak baca pasar dgn tepat, dan nk buat sharp entry8230saya boleh buka akaun real setakat 100usd -500usd untuk permulaan8230apa yg patut saya lakukan. Salam tuan wan Owh itu mudah saja Boleh belajar dari TFS ya A-Z akan diajarkan. Segala hal akan terungkai. Disertai dengan dukungan melalui FB dan email KLIK SINI bit. lypromositfs SALAM TUAN KHALID. BOLEH KAH SETELAH SAYA DAPAT MEMBELI TFS, SAYA MAHU MENGHADIRI KURUSUS DENGAN TUAN DI KUALA LUMPUR. SAYA AKAN DATANG SENDIRI MENGIKUT MASA KELAPANGAN TUAN. TQ salam tuan. Itu kena tunggu bila ada kelas seminar coaching lah ya tuan salam tuan8230 terima kasih diatas perkongsian ilmu forex8230 blh kah tuan beri pencerahan cara ganti metatreder 48230 terima kasih .. salam. Dalam TFS ada doa semua tuan terima kasih tuan khalid diatas perkongsian broker8230. Sy tengah tunggu buku tfs sampai8230sambil2 tu jika ada kelas tolong email sy ye tuan..hehehe assalamualaikum tuan..kebanyakkan yg dpt profit tinggi dengan langgan pakej tfs kedah lama duk follow ni..huhu Assalamu8217alaikum wb. Terimakasih atas bimbingannya dan arahannya, Setelah saya baca dan beberapa vidio yg yg saya lihat, memang hebat, namun saya ingin menekuni apa yg udah di 比 Tuan. 1. Broker yg paling cocoksesuai dng saya (indonesia) 2. Dan yg pertama hrs saya lakukan salam pak. Broker paling cocok fxcitizen kerna ada deposan lokal di sana. Yang pertama harus dilakukan belajar terlebih dahulu ya. Setidaknya belajarlah dari post2 di blog ini dan lihat video2 khalid hamid di youtube. Semua yang terbaik terima kasih atas dorongan dan tunjuk ajar Terima kasih tuan yang seperti ini saya, ri tuan tentang kawalan emosi dalam forex..terbaik tuan. Assalam. Masta Khalid, saya tlh pun membeli TFS 5, terima kasih byk tuan atas perkongsian ilmu. Saya tlh trde volume 1.00 usd dan saya juga faham money management. Sekadar brtanya utk meningkatkn pengetahuan: Jika saya memiliki 130.00 usd dlm trade acc. Brpakh max volume yg boleh digunakn utk trde dlm satu2 masa ws. Tq atas sokongan tuan. Jika modal 130, risiko 3 3,90 per perdagangan. Volume tergantung kepada stop loss tuan guna. Jika 30 pips (contoh), maka bahagikan beresiko dengan SL, jadi 3,90 30 pips 0,13. Saatnya maksimal volume yg tuan guna jika nak ikuti peraturan MM akaun tak koyak dikemudian hari. Terima kasih saya kenal dunia forex 10thn lalu. Tp fikir utk org berduit Dan sy buat biz lain Sejak 2016. biz agak lambat dan tercari2 pendapatan sampingan lain. Dekan dok berdemo Sy byk ikuti entri tn khalid. Hanya mengikuti blog dan entry tn khalid, bermodal 50usd. Sy mmpu buat 400usd minggu. Pernah hilang smpi tinggal 14usd. Langsung tak boleh trade sbb asyik MC. Dah berani sikit buat 100usd. Bisa 100usd sehari Cuma buat 1-2 entry shj sehari. Buku dah mau lepas ni berani depo 500usd. Anak saya yg usia 9 tahun pun dah mula belajar dgn figure. Sy bagi dia 1 demo acc. Dah tau mana nk jual mana nk beli Terima kasih atas perkongsian Biarlah org ckp sy beli buku TFS mahal Tapi berbaloi Wow hebat tu puan Tahniah dan kami doakan puan terus sukses Diasaskan oleh Khalid Hamid dengan obyektif untuk melahirkan lebih ramai trader forex yang berjaya menjana pendapatan lumayan menerusi forex, dengan menggunakan hanya sedikit masa, tenaga dan modal. Kini, mencari rezeki tambahan atau pendapatan sampingan tidak perlu lagi bersusah payah. Anda hanya perlu beberapa klik saja untuk menjana pendapatan lumayan, tak sampai 1 jam pun sehari. Anda tak perlu dihuni rumah, tak perlu barang jual, tak perlu cari pelanggan dan sebagainya. Ia lubuk duit terhebat di dunia yang perlu tahu ramai yang dah berjaya menjana pulangan yang lumayan forex menggunakan TEKNIK FOREX SEBENAR. Kini tibalah anda juga untuk menjadi insan berjaya. Bersediakah anda. -) BAHKAN LEBIH BERITA KATEGORI POPULER Copyright 2017 Blog TEKNIK FOREX SEBENARDengan penuh ketulusan..saya akan coba bantu rekan-rekan yang sering rugi dalam bisnis perdagangan valas atau forex. Gratis..tanpa biaya sepeserpun. Tanpa harus indikator. Dan macam-macam syarat rese lainnya. Hanya untuk orang indonesia. Syarat muntlak Sering-seringlah bersedekah. Ayo..gabung saja Jawaban Betul tuh, karena semakin kita banyak memberi, semakin banyak pula kita menerima, emang kamu main valas di mana siapa julfan efendi. sh apakah bisnis yg di best-investment itu legal ada yg tertipusy tertipu Jawab Waduh, saya ikut prihatin, Pak. Mudah2an tidak lah. Sebenarnya investasi2 dengan model quotMoney Poolingquot, hemat uang, seperti ini riskan dulu lho pak. Jangankan yg tidak jelas seperti ini, yg bisnisnya jelas, seperti usaha itik petelur Ade Suhidin di Cirebon dulu, PT Quasar di Garut bid Penanaman Cabai Merah Beberapa waktu lalu juga Ujung2nya penipuan investasi. Dari websitenya nampak kurang yakin legalitasnya. Tidak ada alamat yang jelas, Tidak ada Nomer Telepon Telkom dan Hanya Nomer HP, itupun hanya untuk SMS, tidak ada nomer badan hukum resmi dari instansi pemerintah sedang ngaku2 PT, yg dicantumkan hanya no id: 00001 (heh anak Kecil juga bisa bikin nomer seperti itu), nama PT dan nama website beda bahkan alamat emailpun tidak ada. Mengapa ini luput dari pengamatan anda. Apakah Anda hanya berhasil gelar2 Drs, SH, MM, MSi saja. Imbalan hasil usaha (dijanjikan) tinggi, 1jt jadi 9jt dalam 200hari. Apalagi investanya di valas. Valas nih kalau untung bisa besar aja tapi juga lebih tinggi. Pokoknya dalam Valas tuh kalau nggak Untung ya Buntung. Nggak ada untung kk. Kalau valasnya itu money changer nggak begitu merugikan, tapi juga nggak besar untungnya. Hati hatilah dengan tawaran investasi dibid ValasForex, Option apalagi Index. Apakah perdagangan valascurrency dapat menjanjikan yang bisa hidup tanpa kerja Saya pernah melakukan salah satu alternatif bisnis dengan perdagangan valasforex yang memperdagangkan mata uang antar negara. Menurut cerita banyak orang yang sudah sukses dan kaya melalui bisnis ini. Apakah bisnis ini benar2 bisa menjadi bisnis yang menjamin pemasukan sehingga kita tidak perlu bekerja sama ke orang lain. Perlu kejujuran dengan trading valascurrency. Namanya saja perdagangan (perdagangan). Itu berarti kerja. Cuma siapa yang harus kerja Kalau yang bekerja itu agen anda Dijamin uang anda habis. Masih harus tambah lagi. Soalnya dia tidak punya tanggungjawab harus menang anda, atau harus menghasilkan laba pasti saja. Kalau anda bekerja sendiri, perlu belajar dulu, masak banyak hal. Misalnya International Finance (keuangan Internasional), Mempelajari Tiap Mata Uang (Dollar AS, EURO, Yen Jepang, Sterling Inggris dll, yang tergolong penentu pasar) dan kedaan negara-negara yang punya mata uang kuat di pasar. Setiap issyu di negara itu punya pengaruh pada mata uangnya. Sesudah itu anda terkena pasar uang (New York, London, Dingapura, Hongkong, Tokyo) dengan pergerakan likuiditasnya yang menimbulkan fluktuasi nilai tukar. Fluktuasi nilai valas sangat cepat dan perlu kewaspadaan 24 jam sehari. Baru kemudian anda menentukan ikut dagang di mana (trader mata uang) yang harus anda lakukan dulu kinerjanya-nya. Jadi dagang valas berarti anda harus kerja super keras. Dagang valas kalau tidak kuat jantungnya bisa amblas lho

No comments:

Post a Comment